Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Stefan Widerlöv - 15 juli 2010 12:12

Vaknade vid nio snåret idag. Verkar som värmen håller i sig. Har inga direkta planer att genomföra idag förrutom den sedvanliga turen till gymmet och en tur till affären för att inhandla lite föda och saker inför helgen. 

gym2Har nu varit konstant på gymmet sedan i februari och det som hänt är att jag fanimej gått UPP i vikt. Kör en halvtimmes Crosstrainer eller steppmaskin innan jag fortsätter med ett styrketräningspass av 2 muskelgrupper per dag.
Det jag egentligen hade som målsättning med att komma igång ordentligt på gymmet var att få bort lite fläsk så att säga…. men med träning kommer hunger.

Jag äter nog ganka bra ändå. Lärde mig äta frukost för ett år sedan ungefär. Innan baljan kaffe. Ett par proteinshakes om dagen, ägg, lite kolhydrater i form av bulgur, lax, kyckling, kassler och grönsaker är väl huvudfödan.
Har ätit vaniljyoughurt med Musli med mycekt lite socker i på kvällarna men det har jag slutat med och bytait ut mot proteinshekes och frukt istället. Får se om det var detta som var en del av bovarna i dramat. Sen vet jag ju att alkohol gör sitt till men man måste ju för fan leva också. Har inte ens ätit speciellt mycket choklad under senaste månaderna vilket jag kunde få ett spel på ibland och vräka i mig förut.
Men skam den som ger sig. Gymmet är roligt, svettigt och smärtsamt. Maten är god och tyvärr ölen, whiskeyn o vinet likaså.
Detta med att räkna kalorier verkar vara förjävla jobbigt så jag går efter ungefärligt dagligt intag med obefintliga kolhydrater och fettsnål kost istället.

MacBook-ProIdag är en sådan dag som jag verkar ha fastnat vid datorn. Jag hatar mig själv sådana dagar. Jag sitter som en zombie och bläddrar mellan webbsidor, inte helt sällan på Facebook eller någon intressant sida om tester för mobiler, program eller maccar…
…kanske det är mitt serotonin  som är lågt dessa dagar.Vet inte vad det beror på. Får helt enkelt inte tummen ur. Kanske måste jag tvinga mig att stänga av datorn och börja jaga katten istället hehe…. 

Må väl i värmen alla eskimåer

COAO – Collapse Over And Out

Ovido - Quiz & Flashcards