Alla inlägg under oktober 2010

Av Stefan Widerlöv - 28 oktober 2010 15:16

Torsdag….
Har varit sjuk ett par dagar.
Hatar att vara sjuk. Har inte tid att vara sjuk.
Vete fan vad det är för fel på mej. Igår vaknakde jag och var stel som en pinne. Kunde knappt föra mig. Lederna värkte, huvudet sprängde och magen krampade någor förjävligt. Idag tampas jag fortfarande med magen men lederna känns lite bättre. Influensa kanske? Vete fåglarna…
Det tråkigaste med att vara sjuk är att jag sabbar mitt träningsprogram big time. Det var det första jag tänkte på igår morse: – Helvete nu kan jag inte träna idag.
Kanske kroppen behöver dena vilopaus.
Jag kanske behöver stanna upp ibland. Har tusen och åter tusen saker på min Att-göra lista. Men det är bara jag själv som kan stoppa mig. Jag BEHÖVER faktiskt inte göra allt på en gång. Har inte planerat att dö ännu.

Till helgen blir jag gräsänkling. Annica och ett tjejgäng åker till Björnbyn där de hyrt stuga.

oktoberfest_girls_2009_02Hade tänkt mig ned på torget där det är Oktoberfest hela helgen. Får se hur det blir med den saken om jag måste ha en portabel mulltoa med mig hela tiden då magen jävlas med resten av kroppen. För övrigt har jag inte haft tillfälle att leta efter ett par urtjusiga lederhosen som är en måste attiralj på ala ölfestivaler.

Nåja vad är väl en bal på slottet………..

COAO – Collapse Over And Out

Av Stefan Widerlöv - 24 oktober 2010 15:49

Söndag
Passar på att snabblogga lite medans kycklingen puttrar i ugnen och Annica ligger på sofflocket och snarkar….

Helgen hare varit trevlig.
I fredags fick vi för oss att träffa Anette och Ulf vilket var mycket trevligt.
Igår gjorde man inte så himla många knop. Vi passade Charlie över natten.

sverigekartaIdag har jag börjat planera upp nästa vecka som verkar bli full med projekt. Ska börja föreläsa själv parallellt med Ozakatt med start nästa år. Det krävs mycket planering för detta. Orter skall scoutas, Websidor skall göras, bokningssystem skall konfigureras, marknadsföring skall planeras m.m…
Får se vad detta kan leda till.
Det måste till något drastiskt för att man överhuvud taget skall kunna överleva ekonomiskt just nu så man får hoppas att föreläsningarna går bättre nästa år.

Det är en jävla press när man inte vet hur nästkommande månad kommer se ut rent ekonomiskt. Klarar vi hyran? får jag 300 spänn i arvode eller 10 000? inte en susning. Ibland känns det som jag skulle bara ta och ge upp. Försöka skaffa mig ett “vanligt” jobb, hur det nu skulle gå till….

Träningen kör igång i morrn igen. 5 dagar framåt. Körde 5 dagar förra veckan med powerwalks inlagda 2 gånger i veckan. Körde med ett rprogram som heter Runkeeper till min iphone.
Riktigt kanon. Man får veta hur långt man går, i vilken hastighet, rutten visas på en karta, mellantider och även finns det funktioner att lägga upp resultaten på facebook och twitter. Helt klart en motivator för att gå eller jogga.

Das was alles… nu skall jag käka….

COAO – Collapse Over And Out

mwmac

Av Stefan Widerlöv - 18 oktober 2010 14:47

Måndag.
En ruskig måndag. Det blåser huggorm ute och löven virvlar runt benen när man försöker vistats ute. Börjar bli kallt oxå.
Frös på vägen till gymmet.
Försökte ta ett hyfsat normalt pass idag. Det blev en halvtimme crosstrainer samt styrketräning rygg och biceps. Skall träna varannana dag denna veckan får se om det kan få den här otroliga tröttheten att försvinna. Känner mig lite håglös just nu….

arbete ger frihetHar fått ställa in 2 föreläsningar denna vecka pga för dåligt antal anmälda i Söderhamn och Hofors. Det är lite lågkonjunktur i föreläsningarna just nu och har så varit ett tag tycker jag. Får hoppas det blir ett uppsving nästa termin. Annars kanske man måste in på arbetsmarknaden och träla och det vet man hur det har gått hittills.

Har satt upp lite delmål denna veckan. Skall försöka få en del saker gjorda som inte blivit av  ännu. Jag är väldigt bra att ha saker i “planeringsstadiet”…

Passar på att tipsa om en underbar sida med udnerbara Mac tillbehör: TwelveSouth

COAO – Collapse Over And Out


mwmac

Av Stefan Widerlöv - 15 oktober 2010 14:27

Fredag.

Efter en vecka där förkylningen har gett sig det mesta iallafall så är jag tillbaka på gymmet de senaste 3 dagarna. Idag var det förbannat trögt och jag var seg redan på uppvärmningen. Men skam den som ger sig. Det blev ett halvdant pass idag.

Försöker äta lite bättre och skära ned på matmängden denna gång. Jag ger mig inte förrän vikten börjar dala. Förvisso börjar byxorna bli liiite större och detta är ju ett gott tecken.

Har varit utan Concerta sedan i tisdags nu och det börjar märkas ganska mycket. Jag får inte fram orden jag vill säga, de fastnar i huvudet, jag är oorganiserad, jag är irriterad och jag har inte den där startmotorn längre som får mig att börja göra saker.  Det gör att allt känns lite tyngre.
Så idag har jag precis petat i mig en Concerta färsk från apoteket.

guinnessSka taga med mig frugan ut på stan en sväng för att sedan inmundiga After Work på Leprechaun.
Sen har jag ett par mycket vackra Guinness i kylen som väntar på mig. Sedan ligger kvällen öppen.

Jag tycker inte om jantelagen och hävdar bestämt att jag är VÄRD en kall Guinness idag.

Trevlig helg pöbeln….

COAO – Collapse Over And Out 

Av Stefan Widerlöv - 7 oktober 2010 15:01

Har väl lyckats blivit förkyld. Inte bra.
Känner att jag inte har tid med detta. Pallarade mig iallafall iväg till gymmet idag, vilket inte var så lyckat. Kroppen är inte i form om man säger så. Orken var närmast obefintlig och svettningarna enorma. Men jag lyckades beta av en timma till slut.

Medan jag hoppade omkring på crosstrainern visades nyheter i korthet från Aftonbladet på en skärm.
Jag blev lite illa till mods när det annonserades ut att:

25 islamistkrigare på väg till Europa.

05s17-terror-632_j_1300533l

Läs mer på Aftonbladet.

Vad fan händer?
Är dom fånen på gång igen.
Vi kanske kan släppa in dem i Sverige. Vi har ju sådär småmysigt öppna gränser och alla är lika inför Gud mentalitet osv…
För om vi inte släpper in dem här tycker nog jag att vi är lite smårasistiska iallafall. Och det är ju så väldigt osvenskt att vara det.
Jag är inte rasist. Vill bara påpeka detta.
Tycker däremot att allt har börjat gå överstyr…..

Nåja, Whatever. Det är inget jag kan påverka i slutändan så jag håller mig till annat istället.

Ikväll startar NHL hockeyn. Äntligen. Har sett fram emot detta so mden hockey nörd jag är. Minnesota Wild möter Carolina Hurricanes i Helsingfors. Sänds på Viasat Sport med start klockan 18:00
En timma senare börjar Elitseriematchen mellan Frölunda och Linköping. Får hoppas det inte blir lika pinsamt som senast mot MODO när det torskade rejält.

Nästa föreläsningar håller vi i Uppsala den 11 oktober och i Västerås den 12 oktober. Läs mer på vår hemsida: Ozakatt.

Nu skall förkylningen botas med Vicks blå och filt i soffan.

COAO – Collapse Over And Out

Av Stefan Widerlöv - 5 oktober 2010 10:43

Tisdag.
Känner mig ganska förvirrad denna veckan.. än så länge iallafall. Det kommer väl efter sedan förra helvetesveckan.
Har nog inte riktigt fattat att jag klarade dessa enorma förändringar.
Själva resan var inget problem. Det var allt runtomkring. Men det löste sig på bästa sätt till slut.
Det är förbannat skönt att vara hemma igen.
Denna veckan skall jag ta tag i lite föreläsningsarbete, förberedelser och dylikt.

Dags för ett 4 dagars pass på gymmet denna veckan. Mycket cardio blir det. Ska nog ta och göra om mitt träningsschema lite. Ombyte förnöjer.

För första gången frös jag faktiskt i lägenheten såhär efter sommaren. Det var riktigt skönt. Man kan faktiskt dra en filt över sig om man fryser. Det är svårare att lägga sig i frysen om man svettas.mac-program

Håller fortfarande på att sammanställa mina MAC program som kommer så småningom på bloggen.
Men det är väl vad som sägs – att den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge :-)

Må väl

COAO – Collapse Over And Out

Ovido - Quiz & Flashcards