Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

En olycka kommer sällan ensam… Förvirrad

Av Stefan Widerlöv - 17 februari 2011 20:40

Torsdag kväll.

Sitter och kollar på ödesmatchen Frölunda – Aik. De måste nästan vinna denna matchen annars luktar det kvalserien och det får icke ske.
Har idag

Telefon

kopplat in Gatewayen från Telia. Nu har vi TV, bredband  och även hemtelefoni, vilket kan tyckas retro. Första samtalet fick jag ta emot för ett par timmar sedan. En jävla försäljare. Hade nästan förträngt hur hemskt det var med hemtelefon och all dessa jävla försäljare. 
Tavlor har bankats upp, sladdar har dragits, garderober har stuvats om och det är ännu ett tag tills vi blir helt klara med flytten.
Annars tycker jag vi gjort oss väldigt hemmastadda redan. Gillar verkligen den här lägenheten. Det är mer öppna ytor än förra. Jag är faktiskt positivt överraskad.

Det är mycket nu…..
Iordningställande av lägenheten. Den gamla lyan skall städas och tömmas helt. 
Föreläsningarna behöver marknadsföras å det grövsta. Annonser skall ut, mail skall skickas, folk skall jagas, lokaler skall bokas…
Föreläsningarna tar en stor del av min tid just nu. Stressar mig enormt.  
Har fått ställa in de 6 första föreläsningarna nu. Såhär kan jag inte ha det. Jag kan ju inte gå back på föreläsningarna. Då finns det liksom ingen mening med det längre. Känns lite tröstlöst just nu, men jag har ett par som blir av senare i vår, men det räcker knappast ekonomiskt.

Till på köpet har jag fått redas på att min pappa har cancer. Det är av den godartade typen men han skall få cellgiftsbehandlingar nästa vecka. Men ändå. Fy fan säger jag bara. Måtte det gå väl…

Till helgen skall det röjas i gamla lägenheten och eventuellt även hinna med lite fredagsmys i form av ost o kex.
…om bara stressen och förvirringen kunde släppa lite. Klarar inte av sådant här smått kaos någon längre tid. 
Det finns alltför många okända faktorer i ekvationen som kallas liv för att jag ska vara helt bekväm just nu.

Någon som vet något bra mass mail program till maccen förresten?

Må väl medborgare…..

COAO – Collapse Over And Out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Stefan Widerlöv - 5 december 2011 01:53

Jag borde byta mitt lösenord för mitt account har blivit hackat. Du ska vara glad att jag inte gör samma sak mot dig som jag gjorde mot den förra personen. Hans sociala liv är ganska krossat. ...

Av Stefan Widerlöv - 14 februari 2011 13:22

Måndag igen… Flytten är avklarad. Än återstår en hel del micklande innan lägenheten är klar. Kablage skall dras, tavlor skall upp, hyllor skall borras fast och lite småpyssel. Flytten gick ganska smidigt i fredags. Det är gott att ha vänner so...

Av Stefan Widerlöv - 10 februari 2011 11:28

Torsdag. Imorgon går flyttlasset. Känns väldigt konstigt. Vemodigt på något vis. Hade knappt bott in sig på stället vi bor nu. Men vi hamanr i ett lite mer lugnt område så vi slipper hörnet och helgstråket där vi bor. Ska bli skönt att slippa det j...

Av Stefan Widerlöv - 7 februari 2011 12:53

Måndag…. Är inte riktigt i form… Huvudvärk och seg som attan i kroppen.5 dagar tills vi flyttar och packningen går oerhört långsamt. Förvisso är det inte överdrivet mycket att packa men ändå… Jag vill ha koll och mina tidsschem...

Av Stefan Widerlöv - 2 februari 2011 21:02

Onsdag kväll.. Har packat en kartong böcker inför flytten. Bra jobbat. Flyttlasset går nästa fredag. Gäller attt rappa på lite men inspirationen infinner sig inte riktigt. Skulle helst vilja bo kvar här men det är en fråga om ekonomi som allt annat t...

Ovido - Quiz & Flashcards