Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Stefan Widerlöv - 2 februari 2011 21:02

Onsdag kväll.. 
Har packat en kartong böcker inför flytten. 
Bra jobbat. Flyttlasset går nästa fredag. Gäller attt rappa på lite men inspirationen infinner sig inte riktigt. Skulle helst vilja bo kvar här men det är en fråga om ekonomi som allt annat trist här i världen.

Appropå ekonomi ja….

Nästa vecka föreläser Åsa och jag i Jönköping och Lidköping. Mina första föreläsningar för iår. 
Blir det några mer? 
Vet ej.

1.38005!brainGår helt otroligt värdelöst att få in anmälningar denna terminen. 
Klarar snart inte av att leva på randen till personlig konkurs varje månad. Känns påfrestande att leva ur hand i mun månad från månad. 
Det är sådant som får en att tappa orken. 
Det är liksom inte lika roligt längre. Det är roligt att föreläsa men när inkomsten uteblir av inställda föreläsningar så känns det  ganska tungt och osäkert. 
Gnistan man har för detta arbete minskas efter hand när det bara jävlas. Orkar inte med ovissheten. Kommer det att ljusna?

Jag är 50% sjukskriven. Det är så mycket jobb och man måste ha så många bollar  i luften samtidigt när det gäller firman bara för att i slutänden få ringa och ställa in lokaler och föreläsningar och bli sittande med en skuld på halsen. 
Jag klarar inte av det helt enkelt. Mår inte speciellt bra över den situationen. 
Jag har ett enormt behov av att veta saker och ting i förväg, planera upp mitt liv. Struktur. Just nu är det bara kaos och hopplöshet på arbetsfronten. 
Kan för fan inte sova. Är super stressad och mår helt enkelt inget bra.

Skall jag sluta föreläsa efter denna terminen? 
Men vad  i helvete skall jag göra istället?  
af
Gå och tragllga med arbetsföredling och försäkringskassa i all oändlighet till de sätter in mig på praktikplatser som jag inte klarar av. Förnedring kallar jag det för.

Villrådig just nu…..

COAO – Collapse Over And Out

mwmac

Ovido - Quiz & Flashcards