Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Stefan Widerlöv - 7 februari 2011 12:53

Måndag….

Är inte riktigt i form… Huvudvärk och seg som attan i kroppen.
5 dagar tills vi flyttar och packningen går oerhört långsamt. Förvisso är det inte överdrivet mycket att packa men ändå… Jag vill ha koll och mina tidsscheman skall hålla… 

Till råga på allt är Annica skadad i ena armen och jag skall iväg på föreläsningspremiär i Jönköping och Lidköping, tisdag och onsdag. Det gör att det återstår dagarne 2 att packa och flytta på.

Håller som bäst på med att formattera om min stationära PC och dra ur en gammal hårddisk ur den som låter förjävligt och har 32% hälsa kvar.
Ska koppla in den i tv:n när vi flyttat så att den burken blir ett ordentligt medie center. Då återstår att använda Macbooken som huvuddator. Koppla in den till min dataskärm istället och köra dualboot med Windows 7 i den så ska den nog fylla alla mina digitala behov.  
Vill dock ha en Cinema LED display 27″ och lite mer ramminne i macbooken för att kunna köra Parallells och windows smärtfritt.

datalik.JPG

Ska iallafall bli gött att komma igång och föreläsa.
Vill verkligen inte sluta med det och hoppas att det kommer att ljusna framåt våren.

Nu är det dags att packa vidare…….

Förresten – Är det någon som har något bra tips på mediacenter till PC:n?
..eller några intressanta länkar till sidor om sådant?

COAO – Collapse Over And Out

Ovido - Quiz & Flashcards