Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Stefan Widerlöv - 1 juli 2010 22:48

en här dagen har jag envist vägrat att vara ute. Har helt enkelt inte lust. Var iväg och tränade ett par timmar och det fick räcka. Har för övrigt velat omkring i telefonköer halva dagen. Eftersom jag försöker komma ned i kostnad för bredband och telefoni så har jag till slut sagt upp Bredbandsbolaget som jag haft i 7 år. När vi flyttade in till stan fick jag sänka hastigheten till 24 Mbit vilket var ganska ruttet med tanke på att jag är ett torrentfreak :-) Hittade till slut Universal Telecom som erbjöd Bredband 100/10 Mbit till ett facilt pris. Telefonin skippade jag eftersom vi aldirg ringer på vanlig telefon ändå. Verkar hyfsat. flaktTur att jag har en mycket sympatisk lifesaver i form av en golvfläkt vi inhandlade till sommaren på Claes Ohlson för 199 riksdaler. Riktigt gött o svalt i hemmet när värmen trycker på och vill in. Pratade med barnens mamma idag och fick reda på att den minste har det bra på semester i danmark just nu. Han var på vift med en cykeltur till den lokala glassfabriken för att handla glass så han är nog i himmelriket nu den lille gourmeten. De andra två gökarna skyr värmen och sitte rmest inne och spelar dator, och TVspel. Imorgon har jag bestämt mig att ha en vilodag från träningen. Ska nog ut på udden och lägga mig med frugan, sola lite, kanske et dopp i det blå och sedan grilla lite och knäppa en kall kanske. Senare på kvällen är det ett liveband på Glada Ankan som kan var intressant att kolla upp. Perry & the travellers Fredagen 2 Juli!! Perry & the travellers bjuder in till en tight & svettig rock’n'roll fest på Glada Ankan. Tänk på att Beach Boys är i stan, KOM TIDIGT!! Under våren 2010 var de på sin första USAturné där de bland annat spelade i Nashville & Austinfestivalen SXSW i Texas. Perry & the travellers har utvecklats till ett gediget liveband, med ordentligt ös och ett energifyllt framträdande som du sent kommer att glömma. När bandet står på scenen sprids glädjen i lokalen, ölskummet yr och klackarna slås i taket. Perry and the traveller är: Pär Perry Nordwall – Vocals/Guitar Anders Andy Persson – Guitar/Vocals Anders Snake Ahlm – Harmonica/Guitars/Organ/Pianos/Vocals/Lapsteel Tim Stone Flinth – Bass/Vocals Lucas Lindstedt – Drums perry_and_the_travelers info från Glada Ankans Hemsida.

Ovido - Quiz & Flashcards