Alla inlägg under augusti 2010

Av Stefan Widerlöv - 6 augusti 2010 15:10

Fredag.
Nyss  hemkommen från gymmet. Vägde mig i morse. Har fanimej gått upp i vikt igen. Vad fan gör jag för fel. Tränar som en iller med stryrketräning och fettfröbränning via crosstrainer, stepmaskin och roddmaskin.
Maten sköter jag ganska okej. Nu vet jag iofs att öl och liknande gudadrycker gör sitt lilla till.
Anncia är inne på sin andra semestervecka och det blir lite mer dekadens under sommaren. Fast gymmet har jag inte skippat en enda gång, det är konstant 3 eller 4 gånger i veckan som gäller. Sedan har det kanske blivit lite mer kolhydrater och en och annan öl i hamnen och så. Har till och med svullat en Pizza.

Ska ha en vit månad för att rensa kroppen efter sommaren. Det gör nog sitt till på vikten. 

hotelMen först ska jag en weekend till Prag. Blir svårt att undvika Staropramen och surkål, knödel o kött… men det är ju så att säga semester. Billigt flyg via Ryan Air och billigt hotell mitt i gamla stan i Prag. Hotell U tri bubnu (tre trummor). Är exakt 10 år sedan jag var i Prag. Det har nog hänt en hel del sedan dess. Var mest öststat då tyckte jag.
Ska bli skönt att komma iväg en stund.

Har skickat iväg ytterligare balansräkningar och resultatrapporter till Facket o Akassan som de kräver. Får se om de ska ha ytterligare papper eller om jag kanske får börja stämpla snart. höhö.. har bara väntat sedan i maj…. döööhh!

Har börjat marknadsföra föreläsningarna nu. Försöker få ett samarbete med Attention föreningar runt om i landet där vi föreläser.
För höstens föreläsningar kan man alltid kika in på våran websida: Ozakatt eller Facebook.

COAO – Collapse Over And Out

mwmac

Av Stefan Widerlöv - 3 augusti 2010 13:38

EXTRA!

Utanförskap, Galenskap och Kunskap

En föreläsning om ADHD och Aspergers syndrom

Finns det kunskap finns det makt att förändra…

FÖRELÄSNING 13 september i KARLSTAD

13 september blir det Föreläsning i Församlingshemmet, V. Kyrkogatan 5, i Karlstad,
kl. 17.30-20.30

ALLA biljetter kostar 250 kr inkl. moms och skall betalas på plats.

aspAnmälan sker endera på Facebook, eller till asa.gravander@live.se,
eller till Åsas mobil: 0709-91 75 41,
mellan kl. 11-18. 150 platser, så först till kvarn…

Välkomna

Stefan och Åsa

Av Stefan Widerlöv - 1 augusti 2010 19:26

I Fredags var det dags för Rocken igen. Denna gången på Blue Moon Bar, f.d Sandgrund (Dansbandsmeccat i Världen lol).
Efter att ha samlat ett gäng här hoss oss traskade vi fryntliga och glada ned till Blue Moon. Clabbe var DJ och körde Rakt över disc anno 2010.

image
Några glada vänner…

Tyvärr får jag säga att det är alldeles för mycket folk på dessa tillställningar. Det går knappt att gå och röra sig. Att få sig en öl i baren är ett nervpåfrestande företag och att sedan ta sig tillbaka till stället man befann sig på innan utan att spilla ut hela ölen kräver ett akrobatiknummer utan dess like.
Det är förvissso kul att så många kommer då det är 35+ års gräns. Var håller alla dessa människor hus de andra helgerna?
Igår gjorde jag inte många knop. Låg inne och glodde på film. Släpade oss ut och köpte pizza  (vedervärdig fettslamsa).

image
Hamnen i Karlstad.

Idag är det 1augusti. Känns som sommaren börjar gå mot sitt slut.
Det har väl varit en bra sommar hittills. Har träffat en hel del nya trevliga vänner. Varit på Hamndagarna några gånger. Hållt mig på gymmet varje vecka. Tyvärr uteblev beach 2010 kroppen men man får väl kämpa vidare till 2011 höhö… Å andra sidan har jag bara badat 4 gånger iår.

Det enda tråkiga är att jag inte träffat mina barn en enda gång under sommaren. Vi pratas vid väldigt ofta i telefon men det blir liksom inget mer…
Själv lider jag av penningabrist i vanlig ordning. Facket och stämplingen har fortfarande inte ordnat upp sig. Hatar dessa kvarnar som mal i snigeltakt.

COAO – Collapse Over And Out

Ovido - Quiz & Flashcards