Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Jul, föreläsningar och Chrome

Av Stefan Widerlöv - 23 december 2010 12:11

23 December… 
..dan före dopparedan…. 
Förkyld, mossig och trött men ganska tillfreds med livet ändå. Skinkan är gjord och ikväll vankas uppesittarkväll…. SKa väl ta mig till gymmet idag en sväng trots förkylning. Måste ju kunna vräka i mig julmat med gott samvete hehe…. 
Lite att göra med nästa års föreläsningar då det är helt nytt. 
Finns som vanligt info på:

Facebook – Asperger 
Biljettplatsen 
Asperger – Helt enkelt!  
Twitter Asperger65  
LinkedIn 
Collapse Posterous  
WiderlövsTumblr 
Ozakatt 
m.m…

post-shadow

Skrev om mitt test av Google Chrome i ett tidigare inlägg
Jag fortsätter att hitta saker som gör att jag antagligen kommer att g över helt till denna webläsare efter nyår. 
Det är endast ett fåtal sidor jag inte kommer in på, tex vid inloggningar i en extern popupruta, :80 osv… men det kommer nog avklaras i kommande versioner. 
Medans Greasmonkey finns till Firefox så finns Stylish till Chrome. Finns förvisso till Firefox också.

Har hittat så ubersnygga userscripts till Goggle serien, Reader, mail, Kalender. Har också hittat userscript till Twitter. 
Helvetica är en scriptserie som bygger på en mycket minimalistisk och estetiskt snygg användarupplevelse. Vit bakgrund, grå och röd text. Mycket sparsamt med lull lull. Kan man CSS går det att knåpa och mixtra ltie själv med dessa script. 
helvetical_screenshot

Helvetical Userscript

helvetimail_v1_screenshot 
Helvetimail

Helvetireader

HelvetiReader Userscript

Twitter hittar du på HelveTwitter 

För övrigt finns det en uppsjö av tillägg på  Google Chrome tilläggsgalleri

Senaste Google Chrome laddar du ned från deras hemsida.

Så från alla mig till alla er önskar jag er en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.

happy_holidays_Animated

COAO – Collapse Over And Out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Stefan Widerlöv - 5 december 2011 01:53

Jag borde byta mitt lösenord för mitt account har blivit hackat. Du ska vara glad att jag inte gör samma sak mot dig som jag gjorde mot den förra personen. Hans sociala liv är ganska krossat. ...

Av Stefan Widerlöv - 17 februari 2011 20:40

Torsdag kväll. Sitter och kollar på ödesmatchen Frölunda – Aik. De måste nästan vinna denna matchen annars luktar det kvalserien och det får icke ske.Har idag kopplat in Gatewayen från Telia. Nu har vi TV, bredband  och även hemtelefoni,...

Av Stefan Widerlöv - 14 februari 2011 13:22

Måndag igen… Flytten är avklarad. Än återstår en hel del micklande innan lägenheten är klar. Kablage skall dras, tavlor skall upp, hyllor skall borras fast och lite småpyssel. Flytten gick ganska smidigt i fredags. Det är gott att ha vänner so...

Av Stefan Widerlöv - 10 februari 2011 11:28

Torsdag. Imorgon går flyttlasset. Känns väldigt konstigt. Vemodigt på något vis. Hade knappt bott in sig på stället vi bor nu. Men vi hamanr i ett lite mer lugnt område så vi slipper hörnet och helgstråket där vi bor. Ska bli skönt att slippa det j...

Av Stefan Widerlöv - 7 februari 2011 12:53

Måndag…. Är inte riktigt i form… Huvudvärk och seg som attan i kroppen.5 dagar tills vi flyttar och packningen går oerhört långsamt. Förvisso är det inte överdrivet mycket att packa men ändå… Jag vill ha koll och mina tidsschem...

Ovido - Quiz & Flashcards