Alla inlägg den 27 december 2010

Av Stefan Widerlöv - 27 december 2010 13:56

Måndag igen. 
Skönt att julhelgen är över för denna gången. 
Det var en minst sagt udda julafton. Inga barn. Bara jag , frugan o katten och lite glögg. Bojkottade till och med tv:n i år. 
Vi firade lilla julafton kvällen innan istället. Jag är mycket nöjd med julklapparna. 
Fick en stoooor sparbössa med titeln Holiday Fund på samt en mycket tjusig Ramones t-shirt och till sist en badolja att ha när vi väl flyttar och får badkar.

album-The-Ramones-Ramones

På juldagen var vi ute på Harrys. Beställt bord för 14 personer. Jag valde att gå hem efter någon timma. Kände att jag inte riktigt klarade av intrycken och stimulin där. Alla pratade i munnen på alla och ingenting blev väl egentligen sagt. 
Diskuterade lite med en person om Asperger. Det var inte jag som började. Men hur jälva svårt kan det vara att fatta att det INTE heter Aschberger och INTE är någon sjukdom.

Rave-Light-Show-380x491Väl hemma kvicknade min hjärna till och jag tryckte på hörlurarna i öronen och vred upp volymen på iphonen. Sedan hade jag ett alldeles eget Raveparty. Nu kanske detta låter bisarrt men jag hade förbannat kul. Dansade som en tok, Svetten flödade och jag var fullkomligt fokuserad. Det är skönt att stänga ute världen ibland. Gav upp runt halv 4 på morgonkvisten. Igår hade jag något nödjävla ont i mina hälsenor. Har haft problem med dem förut. Så nu går jag omkring som en halt och lytt 100 åring med svullna hälsenor. Får bara hoppas att jag slipper inflammation i dem. Då blir gymmet lidande.

Dags att ta tag i nästa projekt – Nyår! 
Denna amatörafton. Allt skall vara så upphausat. Men man vill väl försöka vara som alla andra och fira in det nya året på sedvanligt sätt.

JuniorVM i hockey i Buffalo har dragit igång och det följer jag med stor spänning. Får hoppas det går bra för småkronorna. 

Såg utematchen mellan Färjestad och Frölunda liggandes i soffan igår. Orkade inte gå dit. Verkade kallt. Snö på isen gjorde att pucken fladdrade hit och dit över klubbbor och spelet var väl ingen fröjd för ett svultet hockeyöga.

Väntar med spänning på Winter Classic matchen mellan Pittsburgh och Washingtonpå nyårsdagen istället. ÖVer 80 000 biljetter skall tydligen vara sålda och förmatch av gamla spelare bestående av b la Mario Lemieux och Peter Bondra.

Snart är det dags att sammanfatta året som gått i en årskrönika. 
Kommer inom de närmsta dagarna.

Nyårslöften? 
kommer ni avge sådana iår? 
Vågar ni dela med er av dem?

Skriv o berätta…..

COAO – Collapse Over And Out

Ovido - Quiz & Flashcards