Alla inlägg den 8 december 2010

Av Stefan Widerlöv - 8 december 2010 14:45

Onsdag den 8 december 2010. 
Har haft förbannat svårt att sova de senaste nätterna. Samtidigt är jag otroligt trött. Vintermörkret och den analkande julen gör mig inte gott. Längtar efter mina barn. Det var längesedan jag såg dem nu.

Hade dödsångest häromnatten. Inte för att jag trodde jag skulle dö utan för att jag verkligen insåg att jag skall dö, vet bara inte när. Så varför göra upp planer för morgondagen? De flesta som dör har nog inte tänkt att det är ingen idé att planeara för morgondagen för inatt dör jag.

Appropå planering så skall jag, Annica och ett par goda vänner ta oss ned  till Göteborg  till helgen och kolla in julskyltningen på Liseberg. Får se hur jag klarar det spektaklet. (Går väl förvisso om man har lite whiskey undanstoppat under jackan.) Vill ju oxå hinna med sådana guldkorn som Puben Wästerhus i Majorna, Henriksberg och andra långgatan med Rover osv….

Har börjat käka Ritalin sedan förra veckan. Vet faktiskt inte hur jag mår på det ännu. Verkar vara både upp och ned. Får prova ett taga till och hoppas det blir en positiv utgång av det.

chrome-previewHar nu bestämt mig för att testa Google Chromepå allvar.

Det finns ju så många tillägg till det så man saknar inte speciellt många från Firefox. Chrome verkar snabbare, smidigare på något sätt. Har läst att det skall ta mycket  systemresurser då varje flik är en egen process på burken.

Bland de förstatilläggen jag installerade var:

Stylish: Ändrar användar utseendet på många sidor. 
Screen Capture: Mycket trevligt skärmdump program 
Lastpass: Lösenords hanterare. Slipper hålal ordning på alla lösenord 
IE Tab: För de få gånger man behöver IE Explorer. 
Feedly: Min favorit RSS läsare. Som en websida med samlade flöden 
Clip to Evernote: Spar webklipp till evernote.

google-girlSå numera är Google Chrome min standard webläsare. Får se om jag byter tillbaka till Firefox efter testperioden. Känns inte så just nu iallafall. 
Mer info om testningen och Chrome kommer efter hand.

Sen får ni ju hålla med om att Chromes maskot är snyggare än Mozilla Firefox räv… hehe

Ta väl hand om er i snön….

COAO – Collapse Over And Out

Ovido - Quiz & Flashcards