Alla inlägg den 18 september 2010

Av Stefan Widerlöv - 18 september 2010 13:48

Lördag, och jag sitter och bloggar från Maccen med extern skärm nu. Börjar så smått få ordning på emigeringen till Mac. Kör Parallels 6 med åtkomst av windows via Bootcamp även innifrån OS X. På så sätt behöver jag inte ha ett windows till installerat. Vill jag tilldela Windows 7 all kraft så snabb bottar jag om och startar I Windows 7 miljö istället.
Kan behövas ibland då jag måste få ur mig lite spelmani I form av det eminenta spelet NHL 09 från EA sports.

maccen1

Nästa gång kommer jag lista program jag använder mig av på maccen och några alternativ till dessa.

post-shadow

Är ledig denna veckan från föreläsningar.
Drar iväg nästa helg till Lycksele, Storuman, Dorotea och slutligen Strömsund för en lite turné. Ska bli himla skönt att komma igång på allvar igen.

Får passa på att träna järnet på gymmet nåsta vecka oxå för jag vet inte vad möjligheterna till träning blir på norrlandsturnén.

Är lite ofokuserad fortfarande I huvudet. Kan bero på serotoninbrist eller avsaknad av en halv Cipramil. Har ganska jobbigt just nu att klara av snabba beslut och minsta förändring. Blir sur och tycker världen går under då, men jag vet att hålla tyst och inte visa detta då jag är fullt medveten om att det “bara” är min Asperger som spökar. Världen står kvar och snurrar vidare även om det sker små förändringar I herr Widerlövs liv.

Ha en fantastisk Lördag därute.. wherever you are….

COAO – Collapse Over And Out

Ovido - Quiz & Flashcards