Alla inlägg den 26 november 2010

Av Stefan Widerlöv - 26 november 2010 11:10

Fredag.
Veckans bästa dag sägs det. Vet inte det jag.
Igår var jag på ett fruktansvärt humör. Hatade allt och alla fast egentligen ingen. Det är hemskt när dom känslorna kommer över mig. Följde med Annica o Eva ned på stan för att ta en fika. Stod och morrade och ville bara knuffa omkull folk i kön före mig. Det är sådana dagar jag inte skall vara utomhus eller beblanda mig med de s.k människorna. Trivs bäst med djur vid dessa tillfällen.

Sådana dagar kompromissar jag inte alls. Då måste det vara på mitt sätt eller inget sätt. Hatar folk som går framför mig, folk som tar för lång tid på sig att betala i kassan eller bara folk som tittar på mig.

braininjury
Dessa dagar känner jag mig allt annat än delaktig i eran värld. Skulle vilja fly till en egen liten plats på jorden. Dessa dagar har jag inget som helst behov av att träffa männsikor överhuvud taget.




Kalla det en dålig dag. Kalla det Ångest. Kalla det Asperger. Kalla det vad fan ni vill. Men jag funkar inte sådana dagar.


Men jag vet att det inte beror på min omgivning, utan på några förbannade små synapser eller lite signalsubstans i hjärnan som inte vill som jag vill så därför kan jag omöjligt skylla på någon. Så pass medveten är jag.


Kan bara hoppas att den här dagen blir lite bättre. Det är mycket nu… lite för mycket i min lilla söta hjärna. Vill fly, vill dricka sprit, vill använda mig av annan stimulantia men efter som jag är så förbannat medveten om min problematik så får det bli gymmet istället. Där gör jag nog minst skada både för mig själv och andra.


Jag är bara ilsken ….


Så ha ett gött fredagsmys kära pöbel.


COAO – Collapse Over And Out


mwmac

Ovido - Quiz & Flashcards